Op naar een mooi jaar!
11-9-2024Op naar een mooi jaar!
Het bruist weer op de club: er wordt weer fanatiek getraind, nieuwe appgroepjes schieten als paddenstoelen uit de grond en de nodige team-outfits worden weer bedrukt met MHCL en sponsorlogo’s. Ook de ruilkast wordt weer fanatiek gebruikt: schoenen, rokjes, sokken en broekjes vinden snel een nieuwe jeugdige eigenaar. Ook de bitjes gaan weer massaal over de toonbank. We zijn weer los!
En wat een jaar gaat het worden: we vieren ons 100-jarig bestaan op 28 en 29 september met een wervelend programma. Nog niet opgegeven? Doe het snel!
Daarnaast is de planning voor de installatie van de Dome alweer in volle gang, waarover snel meer. Ook de website krijgt binnenkort een update. Verder heeft de BV Sport aangegeven dat MHCL niet gaat verhuizen naar Middelsee en dat we ons kunnen gaan focussen op het verduurzamen van ons clubgebouw.
We hebben (gelukkig) ook de nodige personele mutaties te melden:
ScheidsrechtersCie:
Friedel Erdelman is voorzitter van de Scheidsrechters Commissie geworden en heeft afscheid genomen van de TC waar hij afgelopen jaren LijnCo was en het afgelopen jaar ook de rol van voorzitter heeft waargenomen. Dank Friedel en veel succes in de SC. De SC zal zich naast planning en organisatie ook nadrukkelijk gaan richten op het coachen van (startende) scheidsrechters en het ondersteunen van teams/coaches in het up-to-date houden van de kennis van de spelregels. Binnenkort zullen de leden van de SC herkenbaar zijn aan rode MHCL-jasjes.
Trainersstaf:
Thomas Vasiluta is aangesteld als trainer/coach van Dames1. Thomas is een ervaren trainer/coach en heeft ook veel kennis opgebouwd in het opzetten/realiseren van technisch beleid. Naast D1 zal Thomas ook andere teams gaan trainen en zijn expertise gaan inzetten voor de verdere versterking van het technische beleid van MHCL. Wij heten Thomas van harte welkom en wensen hem veel plezier bij onze mooie club
Jesse Dijkstra zal op de maandagen voor de hockeybond aan de slag gaan voor de jongensselectie van Noord. Een mooie kans voor hem om zich verder te ontwikkelen en zijn kennis en kunde mee te nemen naar MHCL.
Op nog enkele in te vullen uren na is de trainingsplanning rond. Hiermee kunnen we elk team weer de benodigde uren training aanbieden op het veld en in de zaal. Dit seizoen wordt ook het technische plan uitgerold waarin het thematisch trainen ook wordt ingezet.
Technische Commissie (TC)
We zijn ook blij te melden dat we een nieuwe voorzitter kunnen installeren bij de TC. Jeroen Meiberg (fanatieke speler en coach) zal binnenkort de eerste vergadering gaan voorzitten.
Voor de TC zijn we nog op zoek naar Lijncoördinatoren. Interesse: mail naar [email protected].
SponsorCie
Ger van den Brink (voorzitter) en Ramon Bourguignon gaan zich wat meer op de achtergrond begeven in de SponsorCie. Wij danken ze voor hun tomeloze inzet bij het binnenhalen van nieuwe sponsoren en het bestendigen van de relaties met de huidige groep sponsoren. Gelukkig kunnen we ook nieuwe leden welkom heten: Arthur van Oerle, Gerrit Jan Hiddink en Klaas Faber. Geen onbekende gezichten op de club en erg fijn dat zij hun expertise willen gaan inzetten. Binnenkort zal de overdracht plaatsvinden.
BestuurNicole van der Meulen heeft na 2 jaar afscheid genomen van het bestuur als bestuurslid TC. Dank Nicole voor je betrokkenheid bij de club! Esther Smink start vanaf dit seizoen als bestuurslid. Welkom Esther! De verdeling van de diverse taken en commissies binnen het bestuur gaat nog plaatsvinden. We zijn binnen het bestuur nog op zoek naar 2 leden die graag een bijdrage willen leveren aan verdere bouw van de club. Met de huidige 4 leden is de basis helaas te smal en blijven diverse goede ideeën op de plank liggen. Wil je de mogelijkheden eens verkennen, mail dan naar [email protected] en dan gaan we vrijblijvend het gesprek aan!
Barcommissie.Onze kantine kun je gerust het fysieke hart van de club noemen. Wekelijks gaan er de nodige zoete en hartige versnaperingen de toonbank over alsmede een divers pallet aan warme en koude dranken. Ook sokken, bitjes en bidons zijn hier te verkrijgen. Om dit in goede banen te leiden is planning & organisatie belangrijk maar ook het aanvullen van de voorraden en het begeleiden van (nieuwe) ouders is hierin zeer belangrijk. Met het afscheid van Jurjen van der Weg wordt ook hier de basis smal en zijn we op zoek naar nieuwe leden. Interesse? Mail naar [email protected]
We zien elkaar!
Hartelijke groet namens het bestuur,
Esther, Tom, Jelle en Fabian